Pučko otvoreno učilište
Velika Gorica

SUVREMENA OBITELJSKA FOTOGRAFIJA I OBITELJSKA FOTOGRAFIJA IZ KULTURNO-ANTROPOLOŠKE PERSPEKTIVE

SUVREMENA OBITELJSKA FOTOGRAFIJA I OBITELJSKA FOTOGRAFIJA IZ KULTURNO-ANTROPOLOŠKE PERSPEKTIVE

Galerija Galženica

SUVREMENA OBITELJSKA FOTOGRAFIJA I
OBITELJSKA FOTOGRAFIJA IZ KULTURNO-ANTROPOLOŠKE PERSPEKTIVE

Predavanje

Predavači: Melanija Belaj, Glorija Lizde i Denis Butorac

Program predavanja:

18:30 Melanija Belaj, predavanje ''Obiteljska fotografija iz kulturno-antropološke perspektive''

Zašto se fotografiramo? Zašto se fotografiramo u okrilju obitelji? Od kuda proizlaze želja i namjera arhiviranja vlastite obiteljske povijesti, osobnog života? Kako fotografija utječe na kreiranje naših sjećanja, stvaranja uspomena na vlastitu prošlost?  Kako se prema fotografiji nastaloj u obitelji odnosimo? Zašto je čuvamo ili bacamo? Koju poruku nose sjećanja unutar okvira fotografske snimke pohranjene u običnom ili virtualnom obiteljskom albumu? Na ova ili slična pitanja predavačica će pokušat dati odgovore na temelju provedenog etnografskog istraživanja obiteljske fotografije i spoznaja iz područja vizualne antropologije. Osim toga, osvrnut će se na mogućnost interpretacije obiteljske fotografije u predstavljačkoj perspektivi kakvu predlaže teoretičar Erving Goffman i kako je analizira vizualni antropolog Richard Chalfen.

19:00 Glorija Lizde i Denis Butorac, predavanje ''Suvremena obiteljska fotografija''

Kao popratni program samostalne fotografske izložbe ''15 do 19'', održat će se predavanje Glorije Lizde i Denisa Butorca, čije umjetničke prakse povezuju teme identiteta, odrastanja i obitelji. Na vlastitim i primjerima drugih relevantnih autora govorit će o pristupima i primjenama obiteljske fotografije u suvremenom kontekstu.

Povijest obiteljske fotografije seže gotovo od vremena izuma fotografije. Prije masovne dostupnosti fotoaparata, obiteljske fotografije nastajale su u profesionalnim fotografskim studijima kako bi se poput svečanog čina ovjekovječile posebne prigode. Pojavom Kodakovih fotoaparata 1888. g. fotografija je pronašla svoje mjesto u gotovo svakom kućanstvu. Članovi obitelji međusobno se dokumentiraju u svakodnevnom, neformalnom okružju, a predmetom fotografije postaje gotovo sve; od obiteljskih okupljanja, putovanja i odlazaka na plažu do kućnih ljubimaca i automobila. Slažući fotografije u albume poput kustosa, kuriramo i konstruiramo sliku o vlastitoj obitelji, no u tom procesu često izostavljamo trenutke kojih se ne želimo sjećati, koji prikazuju drugu stranu obiteljskog života. Sljedeće generacije gledat će samo djelomičnu sliku i istinu o životu jedne obitelji jer ono što nije fotografirano često se čini kao da nije nikada ni postojalo. 

20:00 rasprava/pitanja iz publike

 

Melanija Belaj znanstvena je suradnica u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu. Autorica je znanstvenih monografija Vino, rakija, a može i limončelo: etnografija obiteljske proizvodnje i konzumacije alkoholnih pića (2018) i Obiteljske fotografije: kulturnoantropološka perspektiva (2020) te znanstvenih i stručnih radova iz područja etnologije i kulturne antropologije prehrane. Suurednica je zbornika Turist kao gost: prilozi kulinarskom turizmu (2009). Njezini znanstvenoistraživački interesi kreću se u okviru etnologije svakodnevice i vizualne antropologije, a dosad su uglavnom obuhvaćali teme kao što su obiteljska fotografija, kultura pijenja, tradicijsko vinogradarstvo, mediteranska prehrana, suvremeni tijekovi razvoja turizma, rodna i simbolička uloga hrane i pića u kulturnom kontekstu.

Glorija Lizde rođena je 1991. u Splitu. Završila je preddiplomski studij Filma i videa pri Umjetničkoj akademiji u Splitu te diplomski studij Fotografije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. U svom fotografskom radu bavi se temama obitelji, sjećanja i identiteta. Ostvarila je sedam samostalnih izložbi (Galerija PM, Salon Galić, Galerija f8 itd.) te sudjelovala na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu od kojih izdvaja Photo Athens, Being/Seeing (QUAD Gallery, UK), Parallel Intersection Lisboa, Država u krevetu (Galerija umjetnina Split), Nova imena (ULUPUH), ISPIT 2015 (Galerija SC) te Rovinj Photodays 2016 (Muzej za umjetnost i obrt Zagreb). Sudjelovala je na brojnim radionicama i projektima, članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika te dobitnica Dekaničine nagrade za rad na seriji fotografija F20.5.

Denis Butorac rođen je 1992. Diplomirao je na Katedri za Fotografiju pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Osim Dekanove i dviju Rektorovih nagrada, dobitnik je novčane potpore i nagrade Marina Viculin koja se dodjeljuje kao priznanje za rad umjetnika s izvanrednim postignućima u području hrvatske fotografije. U rujnu 2018. godine predstavio se prvom samostalnom izložbom Homesick, u sklopu 10. izdanja međunarodnog festivala fotografije Organ Vida. Izlagao je na nekoliko samostalnih i grupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu.

Program

KONTRA VJETRA – Biciklom od Senegala do Gibraltara

KONTRA VJETRA – Biciklom od Senegala do Gibraltara

25.10.2022.

Vijećnica POUVG-a KONTRA VJETRA – Biciklom od Senegala do Gibraltara putopisno predavanje Predavač: Goran Blažević Nakon...

više